Oppfølging av vedtak – Elements.
Når vedtak er gjort får du som saksansvarlig en epost.
Dine vedtak til oppfølging finner du ved å gå i venstremenyen i Elements under menypunktet «Oppfølging av vedtak».
Hva må du gjøre i Elements?
Lag samlet saksframstilling/saksprotokoll
Vurder om det skal lages partsbrev
Følg opp vedtaket
Lag samlet saksframstilling/saksprotokoll.
Det første man gjør er å lage en samlet saksframstilling/saksprotokoll.
Stå i journalposten med saksframlegget. Velg da «Lag samlet saksfremstilling som X dokument». Se treprikk-menyen oppe i høyre hjørne.
Dokumentet genererer seg selv og du trenger ikke gjøre mer med det etterpå.
Lag partsbrev.
Skal du lage partsbrev?
Stå i journalposten med saksframlegget. Gå til treprikk-menyen oppe i høyre hjørne.
Velg «Lag partsbrev (kun vedtak)» eller «Lag partsbrev (fullstendig saksgang)».
Fyll inn mottaker (søk opp via folkeregistret eller enhetsregisteret).
Velg dokumentmal – f. eks standardbrev.
Deretter Lagre, og brevet kommet opp.
Fullfør brevet og deretter ekspeder på vanlig vis.
Følg opp vedtaket.
Stå i journalposten med saksframlegget. Gå til fanen Vedtak. Hold pekeren over teksten og trykk på blyanten som kommer til syne.
Legg inn hvordan vedtaket er fulgt opp (Merknad).
Legg inn F- Ferdig/iverksatt (Vedtaksstatus).
Trykk deretter på pil ned, og legg inn utførtdato.
Trykk lagre.
Vedtaket blir nå fjernet fra menypunktet «Oppfølging av vedtak» i venstremenyen.
Se også gjerne i brukermanualen som heter «Kursdokumentasjon for saksbehandler og leder». Denne finnes på intranett.
https://inntrondelag.sharepoint.com/sites/intranett-inderoy/sitepages/elements---brukermanualer.aspx