KoordinatorAlle som har behov for langvarige og koordinerte tjenester, kan ha rett til en individuell plan og en koordinator til å lede planarbeidet. Du kan søke om koordinator selv om du ikke ønsker å utarbeide individuell plan. Sist endret 29.04.2024 14:32 Hva er en koordinator? En koordinator vil bli din kontaktperson som du kan forholde deg til om du har kontakt med flere tjenester. Koordinatoren din skal sikre at tjenestene rundt deg er samkjørte og koordinerte. Koordinator skal også sørge for fremdrift med individuell plan der det er aktuelt. Koordinator vil ofte være en av de du mottar tjenester fra. Du kan fremme ønske om hvem som skal være din koordinator. Hvordan søke om koordinator? Søknadsskjema (PDF, 171 kB) Søknaden må skrives ut og sendes til: Forvaltningskontoret v/ koordinerende enhet Øvergata 20 7670 Inderøy Hvordan blir søknaden behandlet? Søknaden din vil bli behandlet ved koordinerende enhet i kommunen. Saken din blir gjennomgått av en saksbehandler ved enheten. Ved behov vil saksbehandler ta kontakt med deg eventuelle fagpersoner/instanser du har oppnevnt i søknadskjema. Dette i henhold til ditt samtykke som du underskriver ved søknaden. Du vil få skriftlig tilbakemelding i form av et avgjørelsesbrev om du får innvilget din søknad eller ikke. På dette brevet vil også informasjon om klagerett komme frem tydelig. Klagerett Du kan klage om du ikke får tildelt koordinator etter pasient og brukerrettighetsloven § 2-5b. Klagen behandles først ved Forvaltningskontoret i Inderøy, og oversendes til Statsforvalteren dersom avslaget opprettholdes, etter pasient- og brukerrettighetsloven §7-2. Du kan få hjelp til å utforme en klage. Vil du se denne videoen må du godkjenne funksjonelle informasjonskapsler. Aktuelt lovverk: Lov om pasient- og brukerrettigheter § 2-5b Lov om kommunale helse- og omsorgstjenester § 7-2