Innherred Anskaffelser er et kommunalt oppgavefellesskap mellom Snåsa, Steinkjer, Inderøy, Verdal, Levanger, Grong, Lierne, Røyrvik, Høylandet, Namsos og Flatanger kommune. Inderøy kommune ivaretar funksjonen som kontorkommune og er formell arbeidsgiver for alle ansatte i Innherred Anskaffelser. Vi er pr oktober 2025 5 årsverk.
Innherred Anskaffelser KO ble etablert 01.01.2019. Styret består av 6 kommunedirektører fra samarbeidskommunene. Styre og styreleder blir valgt i november. I representantskapet er det ordførerne i samarbeidskommunene som er representanter.
Formålet med samarbeidet er å gjennomføre rasjonelle, forsvarlige og effektive anskaffelser på vegne av kommunene.
Innherred Anskaffelser utarbeider felles anskaffelsespolitikk, anskaffelsesstrategi, innkjøpsreglement og innkjøpsbetingelser for våre samarbeidskommuner. Dette blir en del av de strategiske verktøyene som blant annet skal bidra til at kommunene skal kunne nå sine mål om kostnadseffektiv tjenesteyting.
Publisert 01.12.2023 12:35
Sist endret 20.10.2025 13:55