Om oss

Innherred Anskaffelser er et kommunalt oppgavefellesskap mellom Snåsa, Steinkjer, Inderøy, Verdal og Levanger kommune. Inderøy kommune ivaretar funksjonen som kontorkommune og er formell arbeidsgiver for alle ansatte i Innherred Anskaffelser. Vi er pr januar 2024 6 årsverk.

Innherred Anskaffelser KO ble etablert 01.01.2019. Styret består av kommunedirektørene i deltakerkommunene. Kommunedirektør i Inderøy,  Stein Erik Breivikås, er styreleder.

Formålet med samarbeidet er å gjennomføre rasjonelle, forsvarlige og effektive anskaffelser på vegne av kommunene.

Innherred Anskaffelser utarbeider felles anskaffelsespolitikk, anskaffelsesstrategi, innkjøpsreglement og innkjøpsbetingelser for våre deltakerkommuner. Dette blir en del av de strategiske verktøyene som blant annet skal bidra til at kommunene skal kunne nå sine mål om kostnadseffektiv tjenesteyting.