Oppstart av arbeid med trafikksikkerhetsplan 2024-2030

Det varsles herved om oppstart av arbeid med revidering av kommunens trafikksikkerhetsplan.

Gjeldende Trafikksikkerhetsplan 2018-2022 (PDF, 3 MB) ble vedtatt i 2018 og siden den gang er en god del av tiltakene gjennomført og nye forhold har kommet til som endrer forutsetningene.

Målsettingen er å øke trafikksikkerheten og forbedre framkommeligheten for alle trafikanter, men særskilt for syklister og fotgjengere.

Det er nå anledning til å komme med innspill om store og små tiltak som kan bidra til dette. Herunder alt fra nye gang- og sykkelveger, via lyssetting og rydding av vegetasjon til holdningsskapende tiltak og opplæring.

Fristen for å komme med innspill er satt til 29.februar 2024 for alle planene.

Spørsmål kan rettes til Inderøy kommune via epost til kriden1@inderoy.kommune.no eller per sms/telefon til saksbehandler på 989 08 976.

Innspill merkes med plannavn og sendes skriftlig til Inderøy kommune, Vennalivegen 7, 7670 Inderøy eller til postmottak@inderoy.kommune.no