Sommerarbeid for ungdom

STRAUMEN

Sundsand: Her heises rammeverket opp

Lions:

Lions er en frivillig organisasjon som har brukt og tilby ungdommene sommerarbeid gjennom kommunen. Da holder ungdommene på med grøntarbeid. De er litt overalt på Straumen og raker og luker.

Sundsand:

På Sundsand så har de flere forskjellige oppgaver som de utfører. De har ryddet og vasket rundt Sundsand og kommet med ideer til uteområdet rundt Spillklubben og andre diverse steder. De bygger, og maler, en konstruksjon rundt baren, som skal fungere slik at det blir mer lukket og de kan låse inn ting de ikke vill skal bli tatt.

Musikk:

Her i musikkgruppen så arbeider de med å planlegge hva og hvor de skal ha framføringer, som de senere bestemte for å framføre for eldreheimen i Næss og MOAS. De forskjellige arbeidsoppgavene som Musikk står ovenfor; er å øve på å spille og å synge de forskjellige sangene de valgte å framføre på grunn av kort tidskjema for å så framføre foran de eldre.

Her synger Victoria (14) og Peder (13) for Eldreheimer i Næss  - Klikk for stort bildeMusikk: Her synger Victoria (14) og Peder (13) for Eldreheimer i Næss

Kommunikasjon og medier:

Kommunikasjon og medier er et av de nye arbeidsoppgavene som man kan få når man søker sommerjobb, og det består av at man går rundt til de forskjellige arbeidsoppgavene og intervjuer, tar bilder og videoer som de legger ut i sosiale medier og/eller skriver en artikkel om de.

MOSVIK

Grøntarbeid:

Helge Sundseth (17) Ola Fjerstad (16) Benjamin Kilen (17) og Ruben Sundseth (15) - Klikk for stort bildeGrøntarbeid: Helge Sundseth (17) Ola Fjerstad (16) Benjamin Kilen (17) og Ruben Sundseth (15)

Her i Mosvik, så jobber de med å rydde, rake, klippe gress m.m. De er delt i to grupper, en av gruppene er i Liatjønna, mens den andre gruppen er på fotballbanen ved kristenskolen. De på Liatjønna lager en bedre sti for de med nedsatt funksjonsevne. Og fikser gamle råtne planker på fiskeplassen sik at det skal bli tryggere. De som var på fotballbanen ved den kristne skolen satte opp mål, beiset og fingjorte stedet.

Aktivitør for eldre:

En av de nye arbeidsoppgavene er aktivitør for eldre som består av at ungdommene planlegger ulike aktiviteter selv og utfører de med de eldre. Aktivitene består av å ta med de eldre på tur, spiller spill med dem og m.m. Både de eldre og ungdommen trives godt i lag.

SANDVOLLAN

Café Mekken:

I café Mekken så jobber ungdommene med å steke vaffel, lage rømme, koke kaffe. Ungdommene vi møtte var veldig trivelige og hyggelige når vi snakket med dem, kaféen brukes å bli besøket av de eldre, men akkurat når vi besøkte så var det litt tomt siden de var på båt tur.

RØRA

Oppdrag fra idrettslaget

På røra jobber ungdommen hardt. De jobber for røra il, de rydder rundt lensmyra, klipper ned busker, maler benker. De hjelper også til på nye Rørahallen, og vasker både vindu og gulv, og rydder i kottet. Leah Madeleine dolmen Løe (15) sier det er mye arbeid.

Se alle bildene fra sommerarbeid for ungdom:

Klikk for stort bilde
Sander Elias Nyborg (14) og Leah Von Køppen (14) spikrer fast nye planker pa° fiskestedet - Klikk for stort bilde
De hjelper med a° skrive menyen til strandbaren - Klikk for stort bilde
de har beiset ballbingen og ordnet nye ma°l..png - Klikk for stort bilde
Her er Emma Marie (15) og tar bilder av Leah Madeleine (15) - Klikk for stort bilde
Her vasker Hanna Lande Skaale treningsrommet i rørahallen - Klikk for stort bilde
Her steker Sigrid Heggstad vafler, mens Maria Vist klipper vaflene - Klikk for stort bilde
 Ida og Hanna tenker ut ideer til uteomra°det rundt spillklubben - Klikk for stort bilde
Frida Olsen Stakset (17) og Lotta Tangstad (14) henter grus i fra haugen og triller det bort til stien - Klikk for stort bilde
Ole Christian Sagen (15) fordeler sa° grusen utover pa° stien - Klikk for stort bilde