Barnekoordinator 0-18 årHvis du venter eller har barn med alvorlig sykdom, skade eller nedsatt funksjonsevne og som vil ha behov for langvarige og sammensatte helse- og omsorgstjenester og andre velferdstjenester, har du rett på barnekoordinator. Sist endret 18.08.2023 14:12 Hva er en barnekoordinator? En barnekoordinator skal bistå deg med å navigere i helse- og velferdstjenestene og koordinere de tjenestene som du er i kontakt med. Det skal kunne bidra til å gjøre din situasjon mer oversiktlig. Barnekoordinator skal også sørge for fremdrift i arbeidet med en eventuell individuell plan. Det er vanligvis en tjenesteyter som er involvert i oppfølgingen som blir utpekt til å være din barnekoordinator. Du kan fremme ønske om hvem som skal inneha rollen som barnekoordinator. Hvordan søke om barnekoordinator? Søknadsskjema (PDF, 171 kB) Benytt søknadsskjema som ligger overfor, og send til: Forvaltningskontoret v/ koordinerende enhet Øvergata 20 7670 Inderøy Hvordan blir søknaden behandlet? Søknaden blir behandlet ved koordinerende enhet i kommunen. Saken blir gjennomgått av en saksbehandler ved enheten. Ved behov vil saksbehandler ta kontakt med deg eller eventuelle fagpersoner/instanser du har oppnevnt i søknadskjema. Dette i henhold til ditt samtykke som du underskriver ved søknaden. Du vil få skriftlig tilbakemelding i form av et avgjørelsesbrev. Klagerett Du kan klage om du mener at retten til barnekoordinator ikke er oppfylt etter pasient og brukerrettighetsloven § 2-5c. Klagen skal være skriftlig og sendes til Forvaltningskontoret i Inderøy. Hvis ny vurdering konkluderer at du ikke har rett til barnekoordinator sendes klagen videre til Statsforvalteren etter pasient- og brukerrettighetsloven § 7-2. Aktuelt lovverk: Lov om pasient- og brukerrettigheter § 2-5c Lov om kommunale helse- og omsorgstjenester § 7-2a