Søk plass

Du søker digitalt gjennom systemet Speedadmin.

Velg fag og søk

Når du er ferdig med å fylle ut vil du være ett skritt nærmere elevplassen. Vi har to hovedopptak i august og januar, men vi vil ta inn elever fortløpende i året ved ledig kapasitet. Du vil bli kontaktet av oss så snart du får tildelt plass.

Slik søker du

  1. Klikk velg fag og søk (speedadmin)
  2. Klikk søk plass. Du kommer nå til speedadmin.
  3. Klikk "legg i kurv". Du kan nå velge å fullføre registreringen eller legge til flere fag.
  4. Les og aksepter vilkår og betingeler. Klikk neste.
  5. Legg inn informasjon om eleven
  6. Legg inn informasjon om den som skal betale
  7. Eventuelle spørsmål. 
  8. Fullfør

Søknadsfrist

Du kan søke året rundt, men vi har to søknadsfrister for hovedopptak.

Søknadsfrist høst: 1. mai

Søknadsfrist vår: 15. desember

Søker du ellers i året tar vi inn nye elever ved ledig kapasitet.

Oppsigelse eller endring av plass

Frister for oppsigelse eller endring av plass er 1. desember for vårsemesteret og 1. mai for høstsemesteret.

Slik sier du opp eller endrer plassen

Før 1. mai må du selv logge deg inn for å re-registrere plassen og/eller ventelisteplassen. Samtidig får du mulighet til å redigere kontaktinformasjon som e-post og telefonnummer.

Før fristen 1. desember sender du en e-post til rektor Sigrid Bjerkan om oppsigelse eller endring.

Permisjon

Du kan søke permisjon innen fristene 1. desember og 1. mai. Permisjon gjelder kun for et semester.

Ønsker du plassen tilbake, må du gi beskjed innen de gjeldende fristene 1. des og 1. mai. Da står du først på ventelisten for å få plass, og blir tildelt plass dersom det er ledig kapasitet.

Har du spørsmål, ta gjerne direkte kontakt med oss:

Sigrid Bjerkan
Rektor 
Send e-post

Eli Charlotte Westgaard
inspektør 
Send e-post