Oppfølgingsordningen og kvalitetsutvikling i skolen

Dette er to satsningsområder skolen er med på og som har fokus på å utvikle skolen med mål om å oppnå bedre læringsmiljø og læringsresultater.

Denne artikkelen er over 1 år gammel og kan innehold utdatert informasjon

Oppfølgingsordningen skal bidra til at kommuner får støtte til å skape bedre læringsmiljø og læringsresultater for elevene i kommunen. I oppfølgingsordningen får kommunen tilbud om støtte og veiledning, av UH-sektoren (universitet og høyskole) over en periode på 3 år.

Inderøy ungdomsskole fikk tilbud om å delta i ordninga vinteren 2021 og ønsket å sette fokus på Overordnet del i LK 20 - hvordan omsette verdiområdet i praktisk virkelighet. Skolen arbeider aktivt med dette utviklingsarbeidet og får hjelp av veiledere fra Nord Universitet: Ole Petter Vestheim og Endre Kanestrøm. Arbeidet er tenkt fortsatt også skoleåret 23/24.

Kvalitetsvurdering og kvalitetsutvikling i skolen hjelper skolen med å sette fokus på utvikling av forholdet mellom mål og datagrunnlag. Skolen har valgt ut noen problemformuleringer som vi har analysert. Vi er nå i gang med utvikling, utprøving og gjennomføring av tiltak.